tirsdag 25. august 2009

Nytt påfunn på kjøkkenet

Helt siden jeg var liten har mamma alltid funnet på nye løsninger hjemme. Jeg og søsteren min byttet titt og ofte rom og mamma malte stadig kjøkkenet i en ny farge. Jeg husker godt at jeg som 13-14 åring skulle overta mammas gamle rom og at jeg flyttet alle tingene mine ut i gangen og stod i flere timer og malte veggene på mitt nye rom - burgunder røde! Grøss og gru tenker jeg nå, men det var ganske fint da - kanskje mest fordi jeg hadde gjort hele jobben selv!

Dette har gjort at jeg fremdeles er litt rastløs av meg. Og i stedet for å kjøpe- og kaste hele tiden, så flytter- og gjør jeg om på ting jeg allerede har. Det er veldig billig - og jeg har kontroll over rastløsheten.

Jeg har vist frem denne kassen før, men da stod den ikke denne veien. Nå har jeg plantet om den grønne planten til å stå i en egen potte (og ikke rett i fatet) slik at jeg enkelt kan bytte den ut. Kanskje det blir en høstlyng som får pryde kassen etterhvert (ideene kommer etterhvert som jeg skriver her)?
Jeg har også hengt opp ett av tre selvtatte bilder av lilletulla inni boksen, mens de to andre står på hyllen over kassen (de skal egentlig henge over sengen hennes men soverommet er ikke helt klart enda). Et par av norgesglassene og et lys har også fått plass i stillebenet.
Det hele har blitt en koselig krok på kjøkkenet - nå har jeg enda et sted å tenne lys på. Høsten er deilig sånn sett!

Med dette ønsker jeg deg og dine en fortsatt fin uke!

6 kommentarer:

  1. Heia!
    Takk for hyggelig hilsen ¨på bloggen! Da har jeg hivd meg på giveawayen din...

    Deilige bilder du viser!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Hilsen Cathrine

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så flink du er :-) Ser for meg rommet med rødfargen.. Hihi!

    Håper du får en flott kveld du også!
    KlemJ

    SvarSlett
  3. så fint d ble :) den kroken tror jeg at mange kommer til å like!!!

    Hahaha, burgunder rødt.. pappa hadde en stue i den fargen! :)

    kos deg i kveld!!!

    klem

    SvarSlett
  4. S¨å fint det ble!! Jeg er også en som forsøker å først og fremst å endre på de tingene jeg allerede har:) Blir langt i fra veldig vellykket når jeg gjør det da, men det er jo en helt annen sak:P Har vel sin sjarm det og:)

    SvarSlett
  5. Takk for koselig kommentar på bloggen min ;-)
    Burgunder rødt... Ja, husker det var SÅ populært! Men jeg tenker nå det samme som deg... det var egentlig grusomt, så mørke som rommene ble og ikke minst så virket de så små. Glad den tiden er forbi!

    Jeg hiver meg med på give awayen din og takker for at du blir inspirert av bloggen min :-)

    *Høstklem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  6. Hei. Så fint det ble :)
    Husker tiden da burgunderrødt var den store hiten blandt fargene. Ganske så mørk og dyster, men den gan da var det jo kjempefint, særlig i kombinasjon med mørkegrønt. Halve veggen rød og halve grønn. -Kjempelekkert! He he...

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen noen ord