søndag 2. august 2009

På'n igjen...

Nå har vi gjort det igjen...

Enda et prosjekt er påbegynt (det kommer vel aldri til å ta slutt kjenner jeg oss rett?)!

Min bedre halvdel og jeg har vært sammen i 7 år og har stort sett pusset opp et eller annet siden vi møttes. Har ikke tellingen på hvor mange Ikea kjøkkenskap jeg har skrudd sammen... Men det er noe med den gleden over å kunne lene seg tilbake og nyyyte at (enda) et prosjekt endelig er ferdig.


foto: Ikea


Nå har vi slått oss sammen med min svoger og svigerinne og kjøpt en tomannsbolig som vi skal leie ut.
Vi trappet opp mannssterke kl 12:00 i går formiddag, og skulle overta huset. I toppleiligheten bor det en familie så den har vi ikke sett så nøye på enda. Men i første etasje hadde husets (forrige) eier flyttet ut. Da nøklene var overlevert ble vi stående igjen og fundere på hvordan vi skulle gripe an situasjonen.

Leiligheten så veldig fin ut den, men det var ikke akkurat oppdatert på fargefronten. Så da hev gutta seg rundt og dro og hentet verktøy, og kjøpte maling og utstyr. Vi damene dro hjem etter maleklær og diverse også var det bare å sette i gang.

foto: fra prospektet

Fire timer etter at husets forrige eier forlot området var to av soverommene malt lyse og hele kjøkkenet ble revet og kastet. Så effektive hadde vi nok ikke regnet med at vi kom til å være. Skulle likt å se uttrykket til den forrige eieren hvis hun hadde kommet tilbake på kvelden fordi hun hadde glemt noe el.

I dag stod vi opp tidligere enn morgenfuglene og dro opp til huset - har fått malt både det andre strøket på soverommene, lister og litt av innredningen som skal være igjen på kjøkkenet, samt planlagt hvilke Ikea skap vi skal sette inn (takk og lov for Ikea sier nå jeg). Vi har til og med avtalt at gutta reiser og kjøper inn kjøkkenet på Ikea i morgen kveld. Hvis vi damene drar er jeg stygt redd for at vi kommer hjem med altfor mye tull og fjas (fint tull og fjas vel og merke)...

Fortsettelse følger - så heng med!

1 kommentar:

  1. Høres ut som en effektiv gjeng. Send dem hit;) Her er det mindre effektivitet nå om dagen og skal man gjøre noe så man gjøre det sjøl ha ha ha

    Ha en herlig dag. Klem fra Elin:O)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen noen ord